Köp- och leveransvillkor 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%. 

 

Betalningsalternativ

 

Kortbetalning 

        

Kostnad: 0kr
Vi accepterar VISA, Mastercard och American Express

I samarbete med Certitrade AB:s kortbetalningslösning genomförs alla transaktioner enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. All information är krypterad med SSL - 128 bit och har 100 procents säkerhet. Certitrade AB har även högsta PCI-certifiering och uppfyller säkerhetskraven för PCI DSS. Pengarna reserveras på ditt konto i 24 timmar från det att Du har lagt din beställning.

 

Faktura
Kostnad: 30 kr.
Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Fakturan skickas tillsammans med varan du köper, ibland kommer dock fakturan att skickas ut i efterhand. Saknas fakturan i paketet så kommer den  vid ett senare tillfälle. Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturorna sköts av Klarna AB.
 
PayPal
Kostnad: 0 kr.
PayPal har idag över 150 miljoner användare och är du en av dem kan du handla hos oss med ditt PayPal-konto. Du väljer PayPal som betalningsalternativ i kassan och slussas tryggt vidare till PayPals betalningssida. Om du inte har ett PayPal-konto idag och önskar skaffa ett, kan du läsa mer om hur du går tillväga på www.paypal.se
 
Bankgiroinbetalning
Kostnad: 0 kr
Med bankgiroinbetalning gör du betalningen i förväg till vårt bankgironummer. Önskar du använda dig av detta betalningsalternativ ber vi dig kontakta oss för vidare information.
 
Leveranstid  
Beroende på lagerstatusen är leveranstiden mellan 1-10 vardagar, det tar aldrig längre tid än 10 vardagar från det att du har lagt beställningen till det att du mottar din vara. Som kund hos priisma har du rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening. Du kommer inom utsatt tid bli informerad om orsak till försening och får själv välja vad du föredrar att göra.

Leveranssätt
Priisma.se skickar alla beställningar med Schenker, som levererar Er beställda vara till det utlämningsställe som ligger närmast Ert hem. Utlämningsställena är närbutiker, kiosker och i vissa fall även bensinstationer. När Er beställning anländer till utlämningsstället får ni via e-post, post och sms (om ni uppgett mobilnummer vid beställningen) meddelande om att ni kan hämta ut varan. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. För outhämtade paket som går i retur till oss (paketen ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar) debiterar vi kunden 400 SEK för leverans- samt administrationskostnader.

Till företag och organisationer levereras varan till dörren med DHL eller Schenker. 

 


Frakt

Det är alltid gratis frakt för alla beställningar på priisma.se

 

Reklamation och returrätt
Reklamationsrätten i Sverige är 3 år och reklamation skall ske inom skälig tid från det att konsumenten upptäckt eller borde uppräcka felet. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel. Du väljer själv hur du vill returnera varan, men Priisma rekommenderar att du använder paketet som du får varan levererad i. Vi står alltid för fraktkostnaden och hela köpesumman återförs sedan till ditt Visa- eller Mastercard samma dag som vi återfår varan (generellt sett 1 dag efter sändning). Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag som du reklamerar klockan. Kontakta priisma innan du skickar tillbaka klockan så priisma har möjlighet att skicka eventuell fraktsedel.
Vi följer Allmäna reklamationsnämndens rekommendationer.
 
Varan skickas till:


MA-Gruppen AB
Sallarängsgatan 3
431 37 Mölndal
Sverige

 

Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din reklamationsrätt kontaktar du oss på telefon: 031-38 90 444 eller via mail: info@priisma.se

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt via e-mail, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se.
 Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick, med tillhörande emballage och i originalförpackning. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Hela köpesumman återförs till ditt Visa- eller Mastercard samma dag som vi återfår varan (generellt sett 1 dag efter sändning) Det kan dock dröja några dagar innan beloppet är överfört beroende på bank. Om du valt faktura som betalningsmetod makuleras fakturan samma dag som du meddelar oss att du ämnar utnyttja din ångerrätt. 
Ångerfristen börjar löpa den dag du mottog varan.
 
Varan skickas till:
 
MA-Gruppen AB
Sallarängsgatan 3
431 37 Mölndal
Sverige

 
Har du några frågor kring returförsändelsen eller andra frågor kring din ångerrätt kontaktar du oss på telefon: 031-38 90 444 eller via mail: info@priisma.se

 

Försäljning till minderåriga 

MA-Gruppen AB ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

 

Dina Personuppgifter
MA-Gruppen AB är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du som kund lämnar till MA-Gruppen AB. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Dina uppgifter används för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, såsom ge dig god service, olika marknadsföringsaktiviteter exempelvis utskick av nyhetsbrev och erbjudanden som är anpassade för dig. För att uppnå detta kan dina uppgifter behöva samköras med andra register och lämnas till våra samarbetspartners och leverantörer. Vi dokumenterar även den kommunikation vi har med dig i de fall du gör en reklamation, detta för att tillhandahålla den service du förväntar dig av oss. 

Vi skyddar konsumentens personuppgifter från externt intrång och som konsument har du även rätt att:

- Begära ut dina registerade uppgifter.
- Begära att uppgifterna ändras.
- Begära att uppgifterna raderas

 

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen samt förbehåller oss rätten till förändringar av specifikationerna utan föregående avisering.

 

Produkter
     

Drift & produktion:  Wikinggruppen